piątek, 22 listopada 2013

Jeden dzień w Pradze

Praga jest stolicą a zarazem największym miastem Czech. Położona jest nad rzeką Wełtawą.

Według mnie jej największym zabytkiem a zarazem najpiękniejszym, jest słynny Most Karola. Most na Wełtawie łączy dzielnice Malana Strana i Stare Mesto. Jest on najczęściej odwiedzaną atrakcją turystyczną w Pradze. Ja sama szczerze mówiąc pojechałam tam specjalnie dla niego :) i się nie zawiodłam! Zrobił  na mnie ogromne wrażenie już gdy obserwowałam go z daleka - będąc na miejscu wpadłam dosłownie w zachwyt. Przepiękny, cudowny i jedyny w swoim rodzaju! Jak na razie jest najpiękniejszym mostem jaki widziałam.

Praga Most Karola
Jednak prawdziwy szok był jeszcze przede mną i pojawił się gdy Mostem Karola udałam się na drugą stronę rzeki - Hradczany! Będąc w Pradze koniecznie trzeba się tam udać. To tu znajduje się wspaniały zamek i niesamowita gotycka Katedrą Św. Wita, Św. Wacława i Św. Alberta. Tutaj tez znajduje się słynna Złota Uliczka, która swoją nazwę zawdzięcza prawdopodobnie temu, że była siedzibą miejscowych złotników.

Praga Stare Miasto
Polecam Wam Stare Miasto. W knajpach podają najlepsze piwa. Będąc w Pradze najlepiej skosztować piwa Pilzner. Bardzo dobre i warte swojej ceny. W centrum kosztuje około 100 koron. W ogóle na temat czeskiego piwa nie będę się rozpisywać bo to temat niczym „piwna” rzeka... Sama produkcja, jak i picie piwa są integralną częścią kultury czeskiej i to powinno Wam uświadomić jak ważnym dla Czecha jest ten „złoty trunek”. Jako ciekawostkę mogę powiedzieć, że Czesi są światowymi rekordzistami w piciu piwa - co wszyscy pewnie przewidzieli... ale nie wiem czy słyszeliście, że pierwsze miejsce zajęli dopiero po rozpadzie Czechosłowacji :) Muszę też wspomnieć, że nie samym piwem Czesi stoją... Na Morawach produkują także całkiem niezłe wino i tym co piwem odrobinę gardzą zawsze buteleczkę w Pradze można kupić.

Praga Zegar Orloj
Jak już będziecie po tej drugiej stronie Mostu Karola, to koniecznie zwróćcie uwagę na zegar Orloj – średniowieczny zegar astronomiczny. Znajduje się on na ścianie Ratusza Staromiejskiego. Co godzinę ma tam miejsce animacja z ruchomymi figurkami dwunastu apostołów. Warto się zatrzymać i to zobaczyć.

Polecam także Tańczący Dom. To ciekawy, awangardowy budynek. Nazwę swoja zawdzięcza kształtowi, który sprawia wrażenie tańczącej pary.

Na sam koniec warto się wybrać na  koncert tańczących Fontann (w rytm muzyki). Osobiście bardzo miło wspominam ten „spektakl”- niesamowite przeżycie i wzruszenie gwarantowane :)

Jeden dzień na Pragę zawsze będzie mało ale jak sami widzicie i jeden dzień w Pradze potrafi zachwycić - ja tu jeszcze wrócę :)

Do zobaczenia w Pradze!
Roksana Danek roksana.danek@ecotravel.pl


Sylwester w Pradze Wczasy w Pradze Wycieczki do Pragi Święta w Pradze

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty