wtorek, 3 grudnia 2013

Turysta bez Aparatu Fotograficznego to nie Turysta

Nieodłącznym elementem każdego profesjonalnego turysty jak i amatora jest ?...Aparat Fotograficzny. Niby śmieszne, takie proste ale jest to przedmiot który jest najczęściej zabieranym na wakacje, bo przecież wiadome jest od dawien dawna że nie da się opowiedzieć czegoś tak dokładnie jak pokaże nam fotografia dlatego aparat jest tak samo ważny jak olejek do opalania, okulary przeciwsłoneczne czy all inclusive w Egipcie. :)



Po tym krótkim wstępie muszę się przyznać że sam sobie nie zdawałem sprawy jak ważny jest aparat na wyjazdy, wycieczki, spotkania itd. dopóki z gapiostwa nie zabrałem aparatu na wycieczkę do Pragi. Osobiście dla mnie to był szok, smutek i jednoczesna złość na siebie. No ale cóż tak to bywa, lecz to właśnie wtedy uzmysłowiłem sobie czym jest aparat fotograficzny. Bo naprawdę żądny telefon komórkowy nie odda tego samego co możemy zrobić aparatem.



Fotografia stała się bardzo ważnym punktem każdej wyprawy, rejestracja zdjęć miejsc, chwil, szczególnych momentów daje nam niezwykłą radość na wiele lat. Niesamowite jest to gdy przeglądamy album z wycieczki po Toskanii i każde zdjęcie nawiązuje to konkretnej chwili ale przy okazji przypominamy sobie znacznie więcej z danej wycieczki . Pamiętajmy oczywiście aby z każdej naszej wycieczki wywołać zdjęcia, jest to konieczne czyli umieszczać zdjęcia np. z Grecji, czy innych pięknych miejsc jak Chorwacja do fizycznego albumu, radość nieopisana przy spotkaniach gdy zawitają do nas goście.


A jaki aparat ? 
Tu wszystko zależy od tego czy ktoś lubi robić zdjęcia, czy chce mu się je robić, czy zajmuje się tym bardziej zawodowo. Na przykład ja jestem osoba którą ciężko znaleźć na zdjęciach czy to z wycieczek objazdowych, wczasów letnich, czy zimowych, to ja jestem osoba która te zdjęcia robi i zawsze mam aparat ze sobą i nie umiem nie robić zdjęć, i od pewnego czasu jest to moja pasja którą studiuje i praktykuje coraz poważniej dlatego dla mnie niema znaczenia jak skomplikowany jest aparat a co możemy nic osiągnąć . Dla większości wczasowiczów zdjęcie Wieży Eiffla w Paryżu np. w okresie Sylwestra jest bez znaczenia jakim aparatem zostało wykonane, ważne że jest zdjęcie Paryża :) i dlatego dla urlopowicza aparat ma być mały, powinien mieć dobrą rozdzielczość, duży zoom ,być szybki , być w promocji i mieć ustawiania automatyczne które za nas aparat dostosują wszystkie elementy jak czas światło itp. i pstryk. Takich aparatów jest mnóstwo tak wiec jest w czym wybrać i takie polecam każdemu kto chce coś mieć a niema ochoty bawić się z aparatem natomiast reszta bardziej wymagających to już inna bajka nie na to opowiadanie.


Na koniec tak sobie pomyślcie, gdy kogoś widzicie z aparatem na mieście to pierwsze skojarzenie jakie przychodzi nam do głowy to (?)... oczywiście Turysta i tego już nie zmienimy więc pamiętaj zabieraj aparat i zapełniaj albumy, albumami półki i cały Internet swoimi zdjęciami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty